ضرورت نگاه ويژه حراست به حوزه شيلات در راستاي تامين امنيت غذايي


ارگان هاي حراستي بايد در راستاي تامين امنيت غذايي، رويكرد ويژه اي به بخش شيلات داشته باشند.به گزارش اقتصادسرآمد، همايش روساي حراست ادارات كل شيلات استان هاي ساحلي و آبهاي داخلي با حضور معاون وزير و رئيس سازمان شيلات، سرپرست سازمان حراست وزارت جهادكشاورزي و به ميزباني دفتر مركزي حراست سازمان با هدف بررسي برنامه هاي حراست در راستاي تحقق شعار سال و ارائه گزارش عملكرد هر يك ازاستان ها برگزار شد.
معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران در اين همايش به موضوع امنيت غذايي اشاره كرد و گفت: با توجه به تكليفي كه در خصوص تامين امنيت غذايي برعهده سازمان گذاشته شده است، وظايف حراست براي حفاظت، صيانت و تحقق اين امر حساس تر از گذشته است.
سيدحسين حسيني افزود: تا سال 2050 ميلادي پروتئين آبزيان بايد غذاي 7 ميليارد نفر از جمعيت جهان را تامين كند و در اين راستا اقدامات و عملكرد حراستي سازمان هاي ذيربط يكي از نقش اساسي را عهده دار است. 
وي كم آب بر بودن و نبود محدوديت هاي طبيعي در كنار ضريب تبديل بالا را از مزيت هاي توليد آبزيان در كشور برشمرد و گفت: در حال حاضر يك ميليون و 407 هزار تن آبزي در كشور توليد مي شود كه در سند امنيت غذايي بايد به رقم 2.6 ميليون تني دست يابيم.
حسيني اجراي سياست هاي ابلاغي توسعه دريامحور با تاكيد بر نقش مردم را از طرح هاي الويت دار سازمان شيلات برشمرد و گفت: نقش شيلات در اين بخش بسيار حساس بوده و براي رعايت و اجراي پروتكل هاي مربوطه لازم است حراست در كنار سازمان حضور فعالي داشته باشد.
ضرورت نگاه ويژه حراست به حوزه شيلات در راستاي تامين امنيت غذايي
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه