آغاز محاکمات مربوط به ناآرامی‌ها در سراسر کشور


آغاز محاکمات مربوط به ناآرامی‌ها در سراسر کشور، صدور کیفرخواست برای ۳۱۵ نفر در ارتباط با ناآرامی‌های اخیر از مهمترین اخبار حقوقی و قضایی هفته گذشته بودند.
به گزارش اقتصادسرآمد، مهمترین اخبار حقوقی و قضایی در هفته‌ای که گذشت را در این گزارش ایسنا می‌خوانید:
مسعود ستایشی سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری هفته گذشته با اشاره به وضعیت پرونده بازداشتی‌های ناآرامی‌های اخیر گفت: در سراسر کشور محاکمات شروع شده است و تهران و البرز و اصفهان و کردستان به عنوان پیشتازان در این زمینه بودند و پرونده ها را از دادسرا به دادگاه ارسال کردند.وی گفت: تعداد قابل ملاحظه‌ای از پدیدآورندگان آشوب‌های اخیر را افراد فریب خورده تشکیل دادند.
علی صالحی دادستان تهران از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست برای ۳۱۵ نفر از متهمان آشوب‌های اخیر در تهران خبر داد و گفت: ۴ نفر از اغتشاش‌گران اتهام محاربه را دارند.
در چهارمین جلسه دادگاه متهم میلاد حاتم آبادی فراهانی معروف به «میلاد حاتمی» از گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی در خارج از کشور، به دستور قاضی صلواتی فیلم‌هایی منتشر شد که مضمون آن فعالیت‌های مجرمانه و غیراخلاقی متهم در خارج از کشور بود که از اقداماتش فیلم تهیه و در صفحه مجازی اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته بود. همچنین تصاویری از چالش‌های غیر اخلاقی متهم در اینستاگرام، کلیپ‌های خودنمایی وی با استفاده از الفاظ رکیک و تشویق جوانان و نوجوانان به ثبت نام در سایت‌های قمار به نمایش در آورد.
میلاد حاتمی در پاسخ به  قاضی صلواتی که از او خواست تا درباره تصاویر منتشر شده، توضیحاتی ارائه دهد، گفت: تمامی موارد را قبول دارم و توضیحی ندارم.
کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضائیه گفت: پرونده ای حقوقی در دادگستری تهران برای تعیین خسارات تشکیل و رای لازم علیه آمریکا به دلیل داشتن نقش مستقیم در اغتشاش‌های اخیر صادر می شود.
ححت الاسلام «احمدرضا پورخاقان» رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به خدمات نیروی انتظامی برای حفظ اقتدار کشور و صیانت از حقوق شهروندی، موضوع فوت مهسا امینی و حجاب را تنها بهانه‌ای خواند که دشمن با اشتباه محاسباتی خود تلاش داشت از طریق آن جهت براندازی نظام توسط اغتشاشگران و فتنه‌گران اقدام کند.
حسن عبدلیان‌پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از پذیرش بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه خبر داد و گفت: برگزاری مصاحبه در ماده ۵ قانون تسهیل، ذکر شده و حق ماست افرادی که صلاحیت ندارند در مجموعه ما نباشند.
 حجت الاسلام و المسلمین «محمد جعفر منتظری» دادستان کل کشور طی نامه‌ای به همتای سوئدی خود، خواستار رسیدگی به رفتارهای غیرقانونی و رعایت اصول دادرسی عادلانه در مرحله تجدید نظر پرونده «حمید نوری» شد.
اواسط هفته گذشته محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران از خودکشی یک دانشجوی دانشگاه تهران در کوی دانشگاه خبر داد و گفت:  در تماس با قاضی کشیک یک مورد حلق آویز در خوابگاه دانشگاه تهران گزارش می‌شود که با حضور قاضی در صحنه و انجام تحقیقات اولیه مشخص می‌شود یک دانشجوی ارشد رشته معماری خود را حلق آویز کرده است.
حسن صفادوست  با ۱۰ رای از ۱۲ رای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز به عنوان رییس این کانون به مدت یک سال منصوب شد.همچنین در انتخابات سی و دومین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، آقایان سهیل نظری و محمد شاه محمدی به عنوان نواب رییس و علی صدری خانلو به عنوان بازرس کانون وکلای دادگستری مرکز انتخاب شدند.
قوه قضاییه اعلام کرد: ۱۰ نفر از عوامل مرتبط با رژیم صهیونیستی که عمده اقدامات این افراد شناسایی نیروهای اطلاعاتی فعال در حوزه مبارزه با رژیم صهیونیستی در استان آذربایجان غربی بوده با رصد اطلاعاتی دستگیر شدند. اعضای این گروه با چند نفر از افسران موساد در ارتباط مستقیم بودند.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه گفت: همکاران قضایی ما ضمن التزام به موارد قانونی، تلاش کردند تا در حدود کمتر از یک‌ ماه کیفرخواست بسیاری از عناصر اغتشاشات و قضایای اخیر را صادر و به دادگاه ارسال کنند؛ این پرونده‌ها در دادگاه تعیین وقت شده است و رسیدگی به برخی از آنها نیز شروع شده است.وی گفت: بیش از ۴۰ سال است که مدعیان دروغین حقوق بشر، ایران اسلامی را که منطبق با آموزه‌های دینی نسبت به حفظ حقوق انسان‌ها و تکریم آنها مقید است، متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند.
آغاز محاکمات مربوط به ناآرامی‌ها در سراسر کشور
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه