قالیباف در کنگره سرداران و 4000 شهید منطقه 17 تهران

ثبات اقتصادی در برنامه هفتم، اگر اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم

گروه جامعه - رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدون عدول از اصول و مبانی سیاسی امام(ره) باید در نوع حکمرانی و تصمیم‌گیری‌ها تجدید نظر کرد گفت: در صورت عدم تکرار اشتباهات برنامه‌های گذشته می‌توانیم با برنامه هفتم به ثبات اقتصادی برسیم.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمدباقر قالیباف در مراسم اختتامیه بیست و سومین کنگره سرداران و 4000 شهید سرافراز منطقه 17 دارالشهدای تهران در مجموعه ورزشی امام سجاد(ع) با بیان اینکه انصافاً منطقه 17 از هر جهت نمونه است، گفت: این منطقه از تعداد شهدا نسبت به جمعیت و جغرافیای آن نمونه است و انصافاً مردم شهر تهران و به ویژه مردم منطقه 17 دِین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده‌اند.وی افزود: در هر کوی و برزنی در این منطقه گام بگذاریم یاد و نام شهدا است و مدرسه و کوچه‌ای نیست که در آن شهیدی نباشد. این منطقه در دوران دفاع مقدس به طور متوسط تشییع 10 شهید را در هر هفته به خود دیده است.وی افزود: امیدوارم دعای شما در حق ما مسئولان به گونه‌ای باشد که بتوانیم دِین خود را به شما مردم که همواره پای اسلام و انقلاب بوده و هستید ادا کنیم. شما نشان دادید که انقلاب اسلامی را دوست دارید و تا پای جان پای کار هستید و هیچگاه کم کاری‌ها، کوتاهی‌ها و بی‌توجهی‌های ما ذره‌ای از انگیزه شما برای خدمت به اسلام و مسلمین کم نکرده است.

شهید سلیمانی با سلاح‌ها، امکانات معمولی و با مردم مقابل آمریکا ایستاد
وی در ادامه بیان کرد: اکنون از آن سال‌ها 30 سال جلو آمده‌ایم اما آمریکای جنایتکار با همان عناصر پلید و با ایجاد داعش و حمایت از آنها و با هزینه‌های گزاف چند هزار میلیارد دلاری تلاش کرد تا با تجهیزات و امکانات در منطقه آشوب ایجاد کند. باید به این سوال پاسخ داد که شهید سلیمانی در مقابل آمریکا با این همه تجهیزات و امکاناتی که امروز می‌بینیم، چگونه ایستاد و مبارزه کرد؟ با همین سلاح‌ها و امکانات معمولی و با همین مردم مستضعف و همین کسانی که حداقل آموزش‌ها را می‌دیدند.
قالیباف ادامه داد: آنها تا دروازه‌های بغداد آمدند و مطمئن باشید که بی‌شک و قطعاً دنبال این بودند که نسبت به ایران نیز چنین اقدامی داشته باشند چنانچه در سوریه، عراق و افغانستان این کار را کردند اما ببینید با حداقل امکانات ایستادگی و این پیروزی بزرگ رقم زده شد و اجازه سیطره آمریکا در منطقه داده نشد.

ایران اسلامی با وجود همه تحریم‌ها یکی
 از 5 قدرت دنیا است
رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه این مبارزه صرفاً در میدان جنگ نبوده است بلکه در حوزه‌های صنعت، فناوری و دفاعی هم بوده، عنوان کرد: امروز بی شک ایران اسلامی با همه مشکلات و تحریم هایی که وجود دارد در حوزه مسائل موشکی و هوا فضا یکی از 5 قدرت دنیا است و همه این ظرفیت‌ها و امکانات به دست همین مردم و جوانانی که به صورت قلبی به سنت‌های الهی اعتقاد داشته و تلاش صادقانه دارند، به دست آمده و این بازدارندگی را در مقابل دشمن ایجاد کرده که چنین امنیتی امروز برقرار شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه باید به این سوال پاسخ داد که چرا امروز در حوزه مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید شرایطی داشته باشیم که به خاطر ضعفمان شرمنده مردم باشیم، عنوان کرد: من در سالگرد شهید طهرانی مقدم به محل خدمت وی رفته بودم که در اتوبان تهران-کرج قرار داشت. شمال اتوبان مراسم برگزار می‌شد و پایین اتوبان شرکت های خودرو سازی قرار داشت. گفتم ببینید دو فرهنگ و باور متفاوت در شمال و جنوب اتوبان وجود دارد و در شمال آن در اوج تکنولوژی صد در صد ایرانی هستیم و با افتخار گام برداشته‌ایم اما در جنوب اتوبان، صنعتی است که صحبتی درباره آن نمی‌توان کرد.

در راه مبارزه اقتصادی باید فرزند زمانه
 خویش باشیم
وی در ادامه با بیان اینکه زمانی قوی می‌شویم که تک تک مردم ما در همه ابعاد از جمله تولید، ثروت، معرفت، منزلت و قدرت قوی شوند، عنوان کرد: این موضوعات باید برای نسل جوان مهم باشد. چرا دشمن در حوزه جنگ نظامی ناامید است چون ما از قدرت بازدارندگی بالایی برخورداریم اما از سوی دیگر دشمن در جایی خیمه زده که نقطه ضعف ما در حوزه فرهنگی و اجتماعی است.
 قالیباف در ادامه با تأکید بر اینکه در راه مبارزه اقتصادی و در عرصه مسائل فرهنگی و فضای مجازی باید حضور جدی و اساسی داشته و فرزند زمانه خویش باشیم، ابراز داشت: باید این فرصت را برای جوانان خود فراهم کنیم که با شرایط موجود به درستی تحلیل کرده و مسیرها و روش‌های درستی را انتخاب کنیم که اگر این کار را نکنیم سرمایه‌های خود را از دست می‌دهیم. سرمایه‌های انسانی از طریق‌هایی مانند مهاجرت از بین می‌رود و سرمایه‌های مادی مثل ارز و فرصت‌های سرمایه گذاری هم امکان از دست رفتن دارد.

در صورت عدم تکرار اشتباهات برنامه‌های گذشته می‌توانیم با برنامه هفتم به ثبات اقتصادی برسیم
 رئیس قوه مقننه در ادامه با یادآوری این مطلب که بی شک نسبت به جایگاه و وظیفه‌ای که در حوزه قوه مقننه دارم بخشی از این مسائل بر عهده بنده است، اظهار داشت: ما در حوزه اجرا مسئولیتی نداریم اما در حوزه قوانین و مقررات وظیفه داریم لذا بنده به عنوان نماینده شما مردم تهران و مردم منطقه 17 حتما باید در این حوزه پاسخگو باشم که چه کاری انجام می‌دهم.وی در ادامه با بیان اینکه با اطمینان، تجربه، شناخت و اطلاعاتی که در این زمینه دارم می‌گویم اگر اشتباهات چند برنامه توسعه گذشته را تکرار نکنیم می‌توانیم در جریان برنامه هفتم، ثبات اقتصادی را در کشور ببینیم تا مردم هر روز تحت فشار تورم نباشند، عنوان کرد: امیدوارم همگی با همان باورهایی که با آن انقلاب کرده‌ایم و اکنون نیز تداوم دارد، اما با رویکردهای جدید، فرزند زمانه خویش باشیم.ضمن اینکه نباید از اصول و مبانی سیاسی امام(ره) عدول کنیم باید در نوع حکمرانی و تصمیم‌گیری‌ها تجدید نظر کرد
قالیباف در ادامه با تأکید بر اینکه با نوع حکمرانی که نیاز امروز است نباید هرگز از اصول و مبانی سیاسی امام(ره) که مبانی نظام جمهوری اسلامی و انقلاب است ذره‌ای عدول کنیم، گفت: اما آیا در رویکردها، روش‌ها و نوع تصمیم گیری‌ها و در نوع حکمرانی نیز نباید تجدید نظر کرد؟ تجربه می‌گوید باید این کار را انجام دهیم و بنده به عنوان خدمتگزار و نماینده شما در مجلس شورای اسلامی می‌گویم مصمم هستیم تلاش کنیم تا در این مسیر قرار گرفته و پیش برویم و شما هم در حق ما دعا کنید تا خداوند ما را لحظه‌ای به خود وا نگذارد و این توفیق را به ما مسئولان بدهد که در راه خدمت به شما مردم به ویژه مردمی که پای انقلاب هستند گام برداریم.رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ادامه داد: حضرت امام(ره) فرمودند کسانی تا انتها با انقلاب می‌مانند که طعم فقر و استضعاف را چشیده باشند. همه موفقیت‌ها و پیروزی‌های گفته شده به دست این قشر صورت گرفته است که اگر در تاریخ انبیا هم بنگرید همیشه این قشر دور پیامبران حلقه زده‌اند و قدرتمندان و ثروتمندان در جبهه باطل بوده‌اند.وی افزود: دعا کنید تا راه شهدا و امام شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری که امروز ستون اصلی خیمه امت اسلامی و ایران عزیز و محور وحدت همه ماست، برای خدمت به شما ملت عزیز پیش برویم که در این دنیا خجل زده شما و در آن دنیا شرمنده شهدا و همرزمان خود نباشیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه از ابتدای هفته برای بررسی لایحه بودجه هر روز از صبح به صورت 3 شیفت در مجلس جلسه داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: اما زمانی که مطلع شدم توفیق حضور بین شما را خواهم داشت با افتخار آمدم و برای همه شما آرزوی موفقیت و توأم با شادی را دارم.
 رئیس مجلس همچنین در این مراسم از تعدادی از خانواده های معزز شهدا از جمله خانواده شهید مدافع امنیت سلمان امیراحمدی، خانواده شهید حاج احمد مایلی، خانواده شهیدان خلیل و مجید عظیمی، خانواده شهیدان عباس و هادی دشتی، خانواده شهید علی اصغر رحیمی و خانواده شهید مدافع امنیت محمد بایرامی، خانواده شهیدان میرصالح و میرفاضل اخلاقی و خانواده شهید عطایی به نیابت از 4 هزار شهید منطقه 17 تهران، با اهدای لوح یادبودی تجلیل به عمل آورد و از صبوری و ایستادگی آنها قدردانی کرد.
 ثبات اقتصادی در برنامه هفتم، اگر اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه