رییس آموزشکده، فنی و حرفه ای دختران تبریز:

اولویت ما ارائه بهترین خدمات  به دانشجویان است


 تبریز-امید محمدزاده خبرنگار اقتصاد سرآمد - نسرین روشن میلانی در گفت و گو با خبرنگارر اقتصاد سرآمد گفت: بنده از سال ۹۰ به عنوان معاون آموزشی و پژوهشی این آموزشکده و از سال ۹۵ در پست ریاست هستم و قبل از سال ۹۰ نیز به عنوان مدرس در این آموزشکده مشغول به تدریس بودم.وی اظهار داشت: در سال ۱۳۷۲ که آموزشکده فنی و حرفه ای تاسیس شد، با ۲ رشته شروع به کار کرده و در طی سالیان متوالی به ۲۳ رشته افزایش داشته  و اکنون حدود ۲۵۰۰ دانشجو در این آموزشکده مشغول به تحصیل هستند.وی افزود: ما در این آموزشکده، ۱۷ رشته کاردانی، ۲ رشته کارشناسی پیوسته و ۴ رشته کارشناسی ناپیوسته داریم.میلانی اظهار داشت: اولیت ما در دانشگاه، ارائه بهترین خدمات به دانشجو ها و عمل به هدف اصلی  دانشگاه فنی و حرفه ای یعنی یاد دهی اصول کسب و کار و حرفه عملی به دانش آموزان هس و لذا در این راستا اکثر رشته های ما، بر پایه دروس عملی هستند و سعی می شود تا بر اساس سرفصل آن دروس، دانشجو ها یاد بگیرند.
وی با تاکید بر مزیت اصلی داشنگاه فنی و حرفه ای گفت: مزیت اصلی دانشگاه فنی و حرفه ای این است که فارغ التحصیلان این دانشگاه با خودشان کار آفرین شده و اشتغال زایی می کنند یا به خوبی در مکان های مختلف می توانند مشغول به کار شده و جذب شوند.وی در پاسخ به این سوال که ریاست بهتر است یا تدریس؟ گفت: من بارها به دوستان و همکاران خود گفته ام که هیچ چیز نمی‌تواند جای تدریس را بگیرد و لذا بهترین لحظات هنگام تدریس و بهترین شغل هم تدریس است. روشنی میلانی اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای زیر مجموعه ای از وزارت علوم است که خیلی ناشناخته قرار گرفته و به تبع آن اعتبارات برای این دانشگاه متناسب با نیاز های دانشگاه و دانشجو ها نیست.
وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای، ۱۸۲ زیرمجموعه در کل کشور دارد و به تبع آن باید حمایت بیشتری از این دانشگاه شود تا تجهیزات کارگاهی، آزمایشگاهی، فضای آموزشی و خوابگاه هایمان را توسعه دهیم.
وی با تاکید بر انتظار این مجموعه از رسانه ها گفت: متاسفانه دانشگاه فنی و حرفه ای ناشناخته واقع شده و قشر عظیم جامعه، این دانشگاه را با سازمان فنی و حرفه ای اشتباه می گیرند در حالی که دانشگاه فنی و حرفه ای زیر مجموعه وزارت علوم بوده و یک مجموعه دانشگاهی است.وی افزود: حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد دانشجو های ما غیر بومی و اغلب از استان های آذربایجان غربی و اردبیل و تهران و حتی خوزستان و مشهد هستند که تعدادی دانشجوی شبانه و تعدادی روزانه هستند. وی در رابطه پذیرش در این دانشگاه گفت: بعضی از رشته های ما بدون آزمون و برخی از طریق کنکور هستند. در رشته های بدون آزمون، دانشجو ها از طریق سایت سازمان سنجش ثبت نام کرده و از لحاظ معدل، مورد بررسی قرار گرفته و اسامی آنان به ما اعلام می شود؛ در رشته های با آزمون نیز همانند سایر رشته ها از طریق کنکور سراسری، دانشجو ها با یکدیگر به رقابت می پردازند. 
اولویت ما ارائه بهترین خدمات  به دانشجویان است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه