هشدار برای سقوط شدیدتر ارزش بیت کوین

ریزش ۱۰ هزار دلاری بیت کوین

گروه بازارسرمایه - میناسادات حسینی - بیت کوین در حالی در یک ساعت گذشته از ۵۰ هزار دلار به مرز ۴۰ هزار دلار رسید که این سقوط ۱۰ هزار دلاری، تحت تاثیر فروش نهنگ هاست. کارشناسان این محدوده را فرصت خوبی برای ورود تازه واردان و خرید‌های پلکانی می‌دانند. بیت کوین در عرض یک ساعت حدود ۱۰ هزار دلار کاهش یافت و به ۴۰ هزار دلار رسید و پس از برخورد با این سطح، قیمت به‌سرعت شروع به افزایش کرد و اکنون هر واحد از این ارز دیجیتال حدود ۴۷،۹۰۰ دلار معامله می‌شود. این سقوط وحشتناک در عرض یک ساعت بازار رمزارز‌ها را در ترس فروبرد.
سقوط بیت کوین کار نهنگ هاست
یک کارشناس حوزه رمزارز با بیان اینکه این سقوط تحت تاثیر فروش نهنگ‌های بیت کوین و کار مارکت میکرهاست، گفت: در سطح بازار خبر منفی‌ای را شاهد نبودیم که در این سطح بازار را قرمز کند.
وی به اقتصاد ۲۴ گفت: این سقوط وحشتناک بازارسازی و کار کسانی است که بازار رمزارز‌ها را هدایت می‌کنند. نهنگ‌های بیت کوین می‌توانند با حجم گسترده فروش و خرید در کف قیمت در این بازار چنین نوساناتی ایجاد کنند.
الان در کف قیمتی هستیم
این کارشناس حوزه رمزارز با بیان اینکه ما منتظر برگشت بازار هستیم، گفت: الان فرصت خوبی برای کسانی است که می‌خواهند وارد بازار رمزارز شوند تا بتوانند حداقل در این بازار سود کنند. تازه واردان می‌توانند به صورت پلکانی خرید خود را در این مقطع زمانی انجام دهند.
وی ادامه داد: به نظر من بیشتر از این شاهد ریزش بیت کوین نخواهیم بود و الان در کف قیمتی هستیم.
نوسانات بیت کوین طبیعی است
بیت کوین در حال حاضر در محدوده ۴۷ هزار دلار قرار دارد، ولی ریزشی تا محدوده ۴۰ هزار دلار داشته که این نوسان یک ساعته، نوسان عجیبی است؛ به این معنا که در بازه ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار نوسان داشته و در این محدوده اتفاقات خاصی در این بازار طبیعتا می‌افتد.
این کارشناس با بیان اینکه وقتی در بیت کوین چنین تنشی اتفاق می‌افتد کل مارکت تحت تاثیر قرار می‌گیرد، گفت: بیت کوین ۱۲ درصد منفی شده و البته ما این را همیشه اخطار داده ایم به کسانی که در این بازار وارد می‌شوند.
هشدار نسبت به سقوط شدید قیمت بیت کوین
بر اساس گزارش اقتصادسرآمد، کارشناسان همیشه این اخطار را داده اند که همیشه بازار صعودی نیست و گاها نوسانات نزولی هم در بازار رخ می دهد. به ویژه در بازار رمزارز که هیچ مدیریتی در آن وجود ندارد این نوسان تا هر درصدی می‌تواند انجام بگیرد و می توانیم شاهد باشیم که سقفی برای حداقل و حداکثر نوسان وجود ندارد. 
بزرگ ترین ریزش قیمت بیتکوین مربوط به رسیدن قیمت آن از ۲۰ هزار و ۸۹ دلار به ۱۱۱۱ دلار بود. این رمز در هر دو سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نیز در مقاطعی ریزش های ۶۱ درصدی و ۵۴ درصدی را تجربه کرد و چرخه خرسی ۲۰۲۱ می تواند قیمت آن را به چیزی حدود ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار دلار برساند.   
سایت کوین تلگراف نیز پیشتر اعلام کرده بود: صندوق پوشش ریسک پنترا کپیتال در یادداشتی به معامله گران هشدار منتظر ریزش بسیار شدید قیمت بیتکوین پس از پایان چرخه صعودی فعلی باشند تا جایی که مدل سازی های صورت گرفته توسط این موسسه نشان می دهد ارزش بیتکوین ممکن است در این مرحله تا ۸۰درصد ریزش کند. ریزش ۸۰ درصدی بیتکوین برای این رمز خیلی دور از دسترس نیست و بررسی های تاریخی نیز نشان می دهد قیمت بیتکوین در سال های ۲۰۱۳، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ نیز چنین سقوط هایی را تجربه کرده است.
بزرگ ترین ریزش قیمت بیت کوین مربوط به رسیدن قیمت ان از ۲۰ هزار و ۸۹ دلار به ۱۱۱۱ دلار بود. این رمز در هر دو سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نیز در مقاطعی ریزش های ۶۱ درصدی و ۵۴ درصدی را تجربه کرد و چرخه خرسی ۲۰۲۱ می تواند قیمت آن را به چیزی حدود ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار دلار برساند.  
دن مورهد- مدیر موسسه پنترا کپیتال- گفت: چرخه های ریزشی همیشه در بازار هستند و در آینده نیز اتفاق خواهند افتاد. قرار نیست یک روند صعودی تا ابد ادامه داشته باشد همان طور که قرار نیست قیمت ها تا همیشه روز به روز بیشتر ریزش کنند.  
قیمت بیتکوین در اوایل سال جاری میلادی نیز به بالای ۶۰ هزار دلار رسید اما پس از آن و با اخبار منفی مداوم از طرف چین قیمت ها به شدت ریزشی شد تا جایی که بیتکوین نصف ارزش خود را از دست داد.
شمار دیگری از تحلیلگران بازار نظر کاملا متفاوتی دارند و معتقدند باید منتظر بیتکوین ۱۰۰ هزار دلاری بود. این گروه تایید ضمنی معاملات ارزهای دیجیتالی در آمریکا و کاهش شدید بیتکوین های قابل استخراج را از دلایل اصلی استدلال خود عنوان می کنند. روند قیمتی بیتکوین از آنجایی اهمیت دارد که این رمزارز با در اختیار داشتن حدود ۴۶ درصد از کل سهم ارزش بازار رمزارزها، به ویژه در ماه های اخیر به تعیین کننده ترین عامل مسیر حرکت بازار تبدیل شده است.
 ریزش ۱۰ هزار دلاری بیت کوین
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه