مدیرکل شیلات هرمزگان:

تکثیر ماهی سوکلا در هرمزگان  بومی‌سازی شد


مدیرکل شیلات هرمزگان از بومی‌سازی تکثیر ماهی سوکلا با تلاش‌های پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.به گزارش اقتصادسرآمد، مسعود بارانی در مراسم رو نمایی از دانش فنی، اهلی و بومی سازی تکثیر ماهی سوکلا که با تلاش‌های پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان محقق شده بود ضمن تشکر از حامیان این طرح تحقیقاتی گفت: موفقیت حاصل از این طرح بسیار مهم است و می‌تواند چرخه پرورش ماهی در قفس کشور را ارتقا و تکمیل کند.
وی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های پیشرو صنعت پرورش ماهی در قفس تأمین بچه ماهی بوده است، گفت: این دستاورد ملی برای نخستین بار در کشور به دست آمده و نتیجه فعالیت محققان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان است.
مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد: این رخ داد و یافته یکی از مهمترین دستاوردهای پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان با حمایت مؤسسه تحقیقات شیلات کشوراست که دستیابی و انتقال دانش تولید بچه ماهی اعم از اهلی و مولد سازی، تکثیر و پرورش لارو به بخش خصوصی، برای تولید انبوه و تجاری سازی آن است.
وی اظهار امیدواری کرد: با بومی شدن بیوتکنیک تکثیر ماهیان دریایی در آینده نزدیک شاهد تأمین بچه ماهی مورد نیاز استان باشیم.
تکثیر ماهی سوکلا در هرمزگان  بومی‌سازی شد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه