پرداخت پول برای یک کیلو، دریافت کالا فقط ۸۰۰ گرم

سازمان حمایت حقوق مصرف‌کننده دقیقاً کجایی؟

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: مصرف‌کنندگان پنیر نیم‌کیلویی خریداری می‌کنند درصورتی‌که وزن این کالا ۳۲۵ گرم است همچنین تمام اقلام حبوبات و شکر را یک کیلویی خریداری می‌کنند درصورتی‌که وزن این اقلام ۹۰۰ گرم است و این ۱۰۰ گرم‌ها سودی است که طرف تولیدکننده کسب می‌کند.
به گزارش اقتصادسرآمد، قاسمعلی حسنی در گفت‌وگو با میزان، درباره علت کم‌فروشی کالا و اقلام خوراکی، گفت: به علت سودجویی این اتفاق رخ می‌دهد و بسیاری از کالاها وزن‌های غیراستاندارد دارند.
وی افزود: تن ماهی به وزن‌های ۱۲۵، ۱۵۰، ۱۶۰ و ۱۸۰ گرم موجود است درصورتی‌که تن ماهی در اصل ۲۰۰ گرم باید باشد.
حسنی اظهار کرد: این اوزان غیراستاندارد را باید سازمان ملی استاندارد رسیدگی کند و پاسخگو باشد، زیرا مردم کالا را به‌عنوان یک کیلو خریداری می‌کنند درصورتی‌که ۸۰۰ گرم تحویل می‌گیرند.
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: تولیدکننده بر اساس معادلاتی، زمانی که نمی‌تواند قیمت را افزایش دهد از وزن کالا کم می‌کند.
وی در خصوص اینکه در برخی اقلام باوجود افزایش قیمت بازهم کم‌فروشی صورت می‌گیرد گفت: سه سال گذشته است و از ۲۷ فروردین ۹۷ تاکنون سیری‌ناپذیری واردکنندگان، افزایش ۹ باری تولیدکنندگان و بی‌انصافی فروشندگان آواری بر سر مصرف‌کننده شده است. مصرف‌کننده بی‌پناه است و کسی نیز از او حمایت نمی‌کند و این مسئله باید اصلاح‌پذیر باشد.
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران اذعان کرد: اگر اجازه دهند که واردات را انجام بدهیم رقابت نیز صورت می‌گیرد و تولیدکنندگان داخلی قیمت را بی‌محابا نمی‌کنند.
وی در خصوص خبر افزایش قیمت کره، گفت: کره ۳۰ درصد افزایش داشته و کره ۱۰۰ گرمی ۱۰ هزارتومانی را به قیمت ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند.
حسنی اظهار کرد: حتماً اجازه این افزایش قیمت را از سازمان حمایت دریافت کرده‌اند، زیرا بدون تأیید این کار منع قانونی دارد.
سازمان حمایت حقوق مصرف‌کننده دقیقاً کجایی؟
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه